בית ספר ע"ש אהוד מנור גן יבנה

header

מכתב להורים ושיח מכבד בוואטצאפ

 

                                                                 

להורים שלום.

 

השנה נציין את השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת בסימן "חושבים על החבר לפני ה-shere" 

בשיעורי כישורי חיים נתמקד בפיתוח אמפתיה ורגישות כלפי האחר ברשת. אמפתיה ברשת תבוא לידי ביטוי בזיהוי תחושות ורגשות של אחרים ברשת והתייחסות אליהם. יש לזכור כי בגלישה ברשת לא מתקיים מפגש פנים אל פנים בזמן אמת עם הגולש האחר. על כך, יש לשים לב לאופן שבו כותבים מסרים שרוצים להעביא, לשימוש שעושים בתמונות ואימוג'ים ולדרך בה מעבירים מסרים מצולמים\ מוקלטים באמצעות שמע.

 

בבית הספר שלנו  נכתבה  אמנה – קוד אתי  בנושא תקשורת מכבדת  בוואטסאפ. המטרה היא למנוע מקרים של שיח לא מכבד ואלימות ברשת. תהליך כתיבת האמנה נעשה בשיתוף התלמידים וצוות המורים. הדגש הוא על העלאת המודעות של הילדים לנושא, לפתח רגישות לאחר ולהכיר את  הכללים והחוקים בנושא . אמנה זו מחייבת את כל באי בית הספר

 

ההורים כשותפים פעילים

 

ילדינו  "חיים ברשת" חלק ניכר משעות היום. ולכם  לכם ההורים  תפקיד משמעותי בליווי הילדים ובחינוכם להתנהלות חיובית, ערכית ואחראית ברשת. יש לזכור כי רוב האירועים מתרחשים  אחה"צ ואתם ההורים חייבים לקחת חלק משמעותי בהסברה, בחינוך ובפיקוח בנושא.

תפקידנו כמבוגרים להעביר לילדינו מסר אודות חשיבות האכפתיות וגילויי אמפתיה כלפי האחר. חשוב שנלמד את ילדינו להיות רגישים ומודעים לתחושות החברים ולמצוקותיהם ונשאל אותם כיצד הם היו מרגישים אילו "היו בנעלי האחר".

זכרו,

ü     התפקיד ההורי במרחב האינטרנט אינו שונה מהתפקיד ההורי בכל מרחב חיים אחר.

ü     עלינו לעזור לילדינו להתחבר לטוב ולצייד אותם בכלים להתמודדות עם מצבי החיים השונים.

ü     בנוסף זכרו כי אנו ההורים משמשים מודל ודוגמא לילדים בתגובות שלנו לאירועים שקורים  ובדרך ההתנהלות שלנו בשיח בוואטסאפ. שיח אשר צריך להיות מכבד ושומר חוק. 

 

כחלק מלימוד התמודדות עם ניהול קונפליקטים בבית הספר נוצרה אמנת ניהול הקונפליקטים יחד עם תלמידי בית הספר בכיתות השונות, ובשיתוף מועצת תלמידים.

הגדרות כלליות כניסה למערכת